Můj příběh

Jako porodní asistentka se díky kinesiotapingu specializuji u maminek na poporodní bříško, bolesti zad, otoky končetin a menstruační bolesti. Učím maminky, ženy a dívky, jak tohle všechno nejen v rámci úspory času zvládnou samy z pohodlí domova.

Dnes mám okruh spokojených maminek, které chtějí po porodu se svým bříškem něco dělat, a proto využívají metodu kinesiotapingu neboli tejpování různobarevnými páskami, které si samy aplikují na oblast bříška. Aby ho nejen zpevnily, zafixovaly tak, že jim nebrání v každodenních činnostech, podpořily rychlejší zavinování dělohy a také zamezily či zmírnily rozestupu břišních svalů neboli jejich diastáze.

Neskutečná výhoda tejpování poporodního bříška spočívá v tom:

  • že po správné aplikaci vydrží nalepený tejp:
  • minimálně týden
  • přitom pracuje 24 hodin v kuse
  • zároveň prokrvuje celou oblast nalepení
  • nevadí mu koupání
  • pod oblečením nejde téměř vidět
  • a stále působí.
  • V poporodním období lze tejpování rovněž skvěle využít na bolesti zad či na oteklé nohy.

Dle mého vedení si dokážete samy zatejpovat své bříško z pohodlí domova, což vám určitě ušetří váš drahocenný čas, který věřím, že nemáte nazbyt.

 A jak to tedy celé začalo?

U mě se rodila tato myšlenka postupně, po kouscích. Metodu kinesiotapingu jsem objevila díky sestřence, fyzioterapeutce, která mi vysvětlila, jak tato metoda funguje. Měla jsem však bohužel zafixovanou představu, že bude mě, jako porodní asistentce, prd platná, když na to musí být odborníci minimálně z řad fyzioterapeutů. Ale řekla jsem si, když jsem vystudovala vysokou školu, kde i jedny celé státnice byly ze znalostí anatomie a fyziologie těla, tak proč do toho nejít taky.

Po prvním kurzu jsem byla nadšená, jak tejpování pomáhá a funguje. Začala jsem ve svém volném čase tejpovat bolestivá kolena, záda, ramena či kotníky. Následoval kurz pro pokročilé a já postupně zjišťovala, že dělat porodní asistentku a nevyužít tuto metodu by byla v mém oboru škoda. Zadala jsem tedy do Googlu (přece ví všechno 🙂 ) „jak tejpovat ženy po porodu“ a ono nic, dokonce ani v angličtině, zkoušela jsem dále a nikde nebylo vysvětleno, jak správně tuto metodu použít. K mému překvapení jsem natrefila v Praze na fyzioterapeutku, která tejpuje mimo jiné těhotné ženy, maminky po porodu a miminka. To bylo něco pro mě…

 A jak to mám dnes?

Momentálně již téměř rok pracuji jako porodní asistentka na porodnici v nemocnici, kde maminky stráví minimálně čtyři dny po porodu, než jdou s miminkem domů. Některé z nich bolí záda, mají nateklé nohy i povislejší bříško a neví si rady co s tím. Snad to přejde, ale kdy? Proč s tím nejde dělat něco hned a ne jen čekat? Přece se chcete doma starat o miminko a vypadat a cítit se dobře, ne?

Tejpuji tedy maminky přímo v nemocnici. Mnohým z nich se tejpování zalíbí a odcházejí domů již se zalepeným bříškem. Co ale budou dělat po více než týdnu, když si tejpy odlepí a budou je chtít nalepit znovu? Vyhradí si svůj již drahocenný čas k tomu, aby šly zpátky do nemocnice, kde tejpuji? A co ostatní maminky, které rodí na jiných místech a tuto metodu by rády uvítaly, jenže nemají jak a kde? Nebo si koupí někde „ten tejp, tu pásku“ a zalepí si to samy dle matných útržků v paměti, které jsem jim při nalepování říkala?

Proto jsem se zaměřila speciálně na tuto oblast, ať si podle mého návodu správně a dobře zatejpují samy z pohodlí domova své poporodní bříško, oteklé nohy či bolestivá záda. Ať si nemusí zajišťovat hlídání, kde si ve výsledku stejně řeknou, že to zařizování za to nestojí a tejpovat se znovu nenechají, což jak uznáte, by byla škoda.

Dnes se mi daří pomáhat: prostřednictvím eBooku a instruktážních videí

  • těhotným ženámbolestmi v bedrech
  • novopečeným maminkám, které chtějí urychlit „zmenšení“ poporodního bříška
  • které trápí rozestup břišních svalů
  • maminkám s vystouplým pupkem
  • s otoky dolních končetin
  • ženám, které trápí menstruační bolesti...

Těším se s Vámi na společnou cestu

Vaše porodní asistentka

Daniela